Damedagen

Har du lyst til at møde andre golfglade damer, spille med mange forskellige, hygge dig både under og efter spillet samt få en masse gode oplevelser så meld dig til Damedagen.

  • Vi spiller hver onsdag i sæsonen april – oktober, med start tider fra kl. 11.00. Der spilles hele dagen, så dem der går på arbejde også kan være med.
  • Der spilles efter rotationsliste, så du kommer til at spille med mange forskellige i løbet af sæsonen.  Der spilles 18 huller eller 9 huller Flex syd.
  • Der er ingen handicap (hcp) begrænsning eller krav om erfaring og niveau.
  • Den sidste onsdag i hver måned spilles der holdspil med efterfølgende spisning i  Golf Caféen og præmieuddeling.

Sæson 2024

Der er sæsonstart onsdag d 3. april. Vi mødes i klubben kl. 14.30. Der er gunstart kl. 15.00
Efter spillet er Damedagen vært ved et let tragtement i Golf Caféen.
Tilmelding til spil og/eller kaffe m.m. til:
Birthe Bielefeldt – tlf. 22 93 76 65 – mail: birthebielefeldt@hotmail.com
Kontingent for hele sæsonen er kr. 400, som kan indbetales på konto 9070 1630955331
HUSK at angive DGU nr. og navn.

Vel mødt til såvel nuværende som nye medlemmer til den kommende sæson.

Spilleplan 2024

Rotationsliste 2024 – kommer senere

Holdspil & fællesspisning

Der er holdspil og fællesspisning på følgende datoer:

  • 3. april – Sæsonstart
  • 24. april
  • 2. maj – Åben Damedag
  • 29. maj
  • 26. juni
  • 31. juli
  • 28. august
  • 2. oktober – Afslutning

Golfophold, udflugter og arrangementer

  • 25. og 26. maj   Golfophold Blokhus Golf Center
  • 6. juni                    Hirtshals Golfklub (Damedagens venskabsklub)
  • 19. juni                  Aften Golf
  • 11. september   Heldagsudflugt til Hvide Klit Golfklub

Praktisk info

Damedagen er for alle damer med aktivt medlemskab i Hjørring Golfklub. Der er ingen handicap (Hcp) begrænsning. Der spilles i 2 rækker, A og B, samt 1 række spiller Syd. Hcp inddelingen sker i forhold til tilmeldte og deres Hcp.

I sæson 2024 spiller Damedagen hver onsdag med starttider fra kl 11. Der spilles hele dagen, så dem der går på arbejde også kan være med. I april måned aftales spil indbyrdes og der bookes tid i Golfbox.

Fra første spilledag i maj måned spilles efter rotationsliste (3-bolde). På rotationslisten kan man se, hvem man skal spille med. Der er tlf. nr., så man kan kontakte hinanden. Der aftales hvornår holdet går ud og der bookes i Golfbox. Hvis du er forhindret, så kontakt de 2 øvrige og giv besked. Og kan du ikke på det tidspunkt de to andre gerne vil spille, kan du booke dig på et andet hold.
Dog er det vigtigt, at dem der går på arbejde, også har nogle at spille med. Så derfor forventes det, at man udviser fleksibilitet og spiller sent, hvis man iflg. rotationslisten skal spille med medlemmer, der går på arbejde.
Spilleplan og rotationsliste kan ses på opslagstavlen og hjemmesiden.

Der spilles om nærmest flaget på almindelige onsdage. Ved holdspil spilles der forskellige holdspil og nærmest snoren. Første hold tager flagene med ud og sidste hold tager flagene med ind. Laves der Birdie eller bedre skrives det ved resultatet på scorekortet. Birdie skrives stort B. Eagel skrives stor E. Hole in one skrives HOI. På bordet i forhallen ligger en startliste, hvor man kan se, hvem der er første og sidste hold. Ved nærmest flag, skrives navn på sedlen i flaget og placerer flaget på Green.

Husk at krydse dig af på startlisten, inden du går ud.

Damedagen er en tællende turnering til handicapregulering. Scorekortene afleveres i postkassen i damernes omklædningsrum.

Sidste onsdag i måneden spilles holdspil fra kl. 14. Holdlisten offentliggøres i Golfbox.
Efterfølgende, ca. kl. 19.30, er der fællesspisning og uddeling af månedens præmier.
Tilmelding til holdspil og spisning i Golfbox / Klubturnering. Senest søndag kl. 12.
Har du brug for hjælp til tilmelding i Golfbox, kan du kontakte én fra bestyrelsen.

Afbud til spisning, gives direkte til Golf Caféen på tlf. 93 88 66 08. Ellers kommer man til at betale for maden. Afbud skal gives mandag inden kl. 12.

Bestyrelsen 2024

Mariane Klitgaard – formand: marianeklitgaard@has.dk – tlf.:  26 25 02 30
Aase Lauritsen – Præmier – Tlf.:  22 67 43 98
Birthe Bielefeldt – Holdspil – Tlf.:  22 93 76 65
Jonna Mikkelsen – Holdspil – Tlf.:  25 53 09 26
Inga Svendsen – Kasserer – Tlf.:  21 96 07 38
Else Kjær – Sekretær, udflugter, nye medlemmer – tlf.:  40 83 70 81